המטרו של תל אביב היא מערכת רכבת תחתית בעלת שלושה קווים שתהווה מערכת משלימה לרכבת הקלה. היא נועדה להרחיב את רשת הקווים לפרברים המרוחקים יותר – כפר סבא ורעננה בצפון, פתח תקווה במזרח ורחובות בדרום, ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה למוקדי תעסוקה בתל אביב.
הערכת העלות של המערכת כולה היא כ-150 מיליארד ש"ח.
על פי התוכנית של נת"ע, השלב הראשון של המערכת יפעל ב-2032, והשלב השני יפעל ב-2040.
רשת המטרו של תל אביב הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנבנה אי פעם בישראל ומורכב מ:
- 3 קווים (M1, M2, M3)
- 150 ק"מ של מסלול (139 ק"מ של מנהרות)
- 109 תחנות
- 7 מתח"מים
- 4 מרכזי תחזוקה ודיור
הקונסורציום של METAV, המורכב מצוות גדיש ו Egis הכולל 92 עובדים ( 45 מקומיים ו-47 זרים) מונה על ידי נת"ע כמנהל הרשת של המטרו של תל אביב ב-30/11/21.
השלבים העיקריים של תכנית המטרו הם:
- תכנון מוקדם
- פיתוח
- מסירה
- תפעול
שלב ה PDP כולל בניית אסטרטגיה לפרויקט בכל תחום החל מהמימון דרך ההנדסה וכלה בתהליכי עבודה. היקף העבודה של שלב ה PDP מורכב מ-20 פרקים ו-43 תוצרים, אשר על פי החוזה, יש להם תאריך יעד מוגדר לכל תוצר שיסופק. משך שלב ה PDP הינו 18 חודשים.
צה"ע עבור PDP ניתן ב-02/03/2022.
- שרות: חברה מנהלת
- מזמין עבודה: נתבי תחבורה עירונייים
- היקף כספי: 150 מילארד ₪
- סטטוס: PDP – Pre Development Phase
- שנים: 2022-כיום
- עיר: מטרופולין תל אביב – (רעננה, כפר סבא בצפון. רחובות וצומת בילו בדרום, פתח תקוה, יהוד במזרח, תל אביב, בת ים במערב)