הפרויקט הוזמן מטעם משרד התחבורה, עיריית ירושלים וחברת מוריה. הכביש מהווה כניסה מערבית נוספת לירושלים, מחבר את כביש ארצי מס׳ 1 ממוצא ועד לשכונת רמות שלמה בצפון העיר. אורכו כ-4.8 ק״מ הוא דו מסלולי ודו נתיבי, והוא כולל: 2 מחלפים מורכבים, 6 גשרים ו- 2 מנהרות באורך כולל של 700 מ׳, שבוצעו באמצעות כרסום, תוך תימוך בעזרת ברגי סלע ובטון מותז עם גמר בטון יצוק בתבנית.
בניית הגשרים במחלף נעשתה באמצעות מתקן הרכבה עילי ״גנטרי״. השימוש במתקן אפשר את הרכבת האלמנטים של הגשר מעל מדרונות עמק הארזים התלולים ובהפרשי גובה של כ-40 מ׳. ביצוע העבודה בשיטה זאת הבטיח שמירה על הטבע והסביבה שלאורך הפרויקט.
- שרות: ניהול תכנון ביצוע ופיקוח
- מזמין עבודה: משרד התחבורה, עיריית ירושלים וחברת מוריה
- היקף כספי: כ-500 מיליון ₪
- סטטוס: הסתיים
- עיר: ירושלים
- שטח: כ-4.8 ק״מ